A Free Template From Joomlashack

Cykelhjälm är obligatoriskt

LANDSVÄG

Samling: Gamla Tingshuset vid Gamla bron, KARTA

Onsdagar kl 18:00 (med bra lampa fram och bak)

Cross eller MTB

Cykelnyheter

Inomhussäsongen 2016-2017

Skapad 2016-11-23

Ny drar inomhussäsongen på cykel igång.

Dessa två aktiviteter gäller endast för betalande medlemmar!

Måndagar Träna

Spinningpass måndagar kl. 19:25-20:25

Söndagar Nolia

Friidrottshallen är bokad för cykling söndagar kl 08:00-09:50

för perioden 2016-11-06 till 2017-03-26.

Som det ser ut idag så är 22/11 bokad för innebandy, 25/12 och 1/1 är det stängt.

Man måste skriva under ett dokument att man läst reglerna för inomhuscykling.

Om ni gjorde det förra säsongen så duger det naturligtvis.

Det kommer att finnas en pärm med dokumenten.

Rapport från Frykdalen 29/4-1/5 2016

Frykdalens 3-dagars består av fyra etapper:

Bergsprolog 2,1km 10% snittlutning!

Jag och Johan kom till prologen riktigt taggade. . Jag körde på i ett bra tempo uppför backen och lyckades komma in på en fin 15:e plats!

Något har tydligen hänt med Johan sedan en sjukdomsvecka för några veckor sedan och har långt ifrån varit densamma som innan- Johans ord: -endast  legat på 65-70% av intervalltiderna på samma effekt som innan sjukdomsveckan, så något hände där.  Startade både Knivsta GP, Kinnekulle och nu Fryksdalen i väldigt dålig form och en teori att jag fortfarande har bakterier kvar i kroppen.  Kändes segt redan på uppvärmningen. Tog nu ut mig till max på prologen och var på gång mot en riktigt bra tid, men fick kraftig mjölksyreförgiftning- Innan sjukdomen hade det högst troligen fungerat hela vägen på denna intensitet, om inte högre. Det mentala att jag tidigare hade klarat det på denna intensitet gjorde att just huvudet pressade mig till förgiftningen.  Synd att jag sedan inte kunde hjälprytta för Erik när han körde så bra under resterande helgen, utan tyvärr fick lägga ner helgen och känna att jag svek Erik som ändå gjorde det OERHÖRT bra på egen hand!.

Tempolopp 30km

Morgonen efter var det dags för tempoloppet. Jag åkte dit ensam när Johan kändes sig dålig efter gårdagen. Väl under loppet hade jag en bra känsla, var lite osäker när jag tyckte en lite svacka kom efter vändningen. Men var nöjd med loppet när jag kom i mål. Efter en halvtimme kom resultatet och jag hade kommit 3:a! Ett helt grymt resultatet. Är oerhört nöjd!

GP 9*4,2km

På eftermiddagen på lördag var det ett GP-lopp. Har bara cyklat ett GP tidigare och då gick det inte bra. Var spände på hur jag skulle klara alla kurvor och igång drag. Var lite orolig efter 4-5 varvet men fick bättre ordning på cyklingen efter det och lyckades gå i mål med klungan på en 20:e plats

Linjelopp 135km

Söndag var det dags för avslutande linjeloppet. Var i stora delar ett lugnt lopp men med en hel del utbrytningsförsök. Jag försökte komma iväg några gånger men alla försök fångades in. Gick i mål med klungan på en 29:e plats efter att 2 man varit på utbrytning redan på 2a av 3 varv.  En tredje bryggade ikapp under varvningen

Sammanlagt Frykdalens 3-dagars:

Hamnade på en grymt fin 4:e plats! Jag är fantastiskt nöjd med det resultatet. Hade inte trott att det skulle kunna gå att det inte skulle kunna gå så bra!

Resultat finns på Frykdalens 3-dagars Facebook och Skogshall CK Hammarö hemsida:

Retrocykling 6 juni 2016

Skapad 2016-05-09

Naturligtvis så cyklar GCK som vanligt till Överrödå på Nationaldagen.

Det goda fikat vill man inte missa !

Vi är ett gäng som vanligt planerar att cykla Retro, dvs damma av den gamla klenoden hemma och på med ulltröjan och ribbhjälmen.

Samling kl 9:00 vid cykelbron, och vi beräknas ankomma Överrödå vid 11-tiden.

Om vädret inbjuder så cyklar vi vidare efter vi smörjt kråset.

Rapport från Kinnekulle cyclassic/Kinnekulleloppet 22-23/4-16

Skapad 2016-05-09

Kinnekulle cyclassic på 180km(3x60km) ingick i  SWECUP, dvs högre klass än vanliga elittävlingar.   Vi var båda nervösa inför säsongsstarten som alltid är svår på grund av att klungplaceringar såklart inte går att träna under vintern. Övriga fältet hade Tävling 2 helger före och Bliz som hade ett stort lag startade för längesedan utomlands.

Hursomhelst- loppet blev väldigt passivt både från min och Eriks sida.  Men Erik började placera sig bättre på andra delen av loppet och lärde sig från bådas misstag på första varvet, då vi fick ta i rätt bra efter en backe då klungan splittades upp inför sidvinden, men det löste sig.  Dock gick 8 gubbar på andra varvet och eftersom bliz-merida hade de 2 kort dom ville ha långt fram samt att stockholm som var det största laget hade en stark sprinter där framme, så blev det ingen jakt på utbrytarna.  Stockholm försökte väl lite på 3e varvet då deras kurt fick släppa där framme, men inget riktigt försök.

Det blev att förbereda sig för jakten på platserna bakom dessa. Erik placerade sog bra inför backen i slutet på varvet( under 1 mil?)och bröt tillsammans med 3 andra iväg om 9e-platsen. Det blev ingen riktig jakt från klungan då 3 till kom iväg just efter och endast Göteborg av de stora lagen var orepresenterade.   Erik rullade in på en 12e-plats lite efter de övriga 3 som spurtade om det.  Jag körde in på 25e-plats.

Vi är nöjda med att Erik nu ligger 12a i swecup i totalen, men missnöjda med att vi inte var mer aktiva längre fram när vinnargruppen gick.  Nu är Roslagen race nästa SWECUP-tävling.

Kinnekulleloppet som var min typ av bana blev inställt efter snöoväder till Eriks besvikelse. Ingen riktig norrlänning låter dåliga väderförhållanden ställa sig i vägen;). Han var nog den mest taggade av alla till race väl på plats, vilket visar prov på rejält bra inställning.  Men i efterhand var det väl bra med tanke på den stora risken till vurpor och såklart förkylning.

Erik känns i uppåtgående form inför FRykdalens 3 dagars kommande helg, så vi hoppas på ett bra resultat på honom.